Z vlastního byť nesystematického průzkumu, vyplývajícího z názorů bývalých spolupracovníků, kterých bylo velice moc, přátel, členů Českého svazu stavebních inženýrů, členů Obce architektů, spolužáků Univerzity třetího věku, spolužáků v počítačových kurzech atd. jsem si vytvořil následující přehled
Příznivci stěhování nádraží
pochází z následujících vrstev a skupin obyvatelstva
Architekti a stavební inženýři, kteří
mejí stěhování nádraží zakotveno ze školní výuky - viz výuka
profesora Meduny v předmětu urbanismus, pak profesora Gřegorčíka,
Nyní (2018) to učí studenty architekt Pelčák i nový hlavní architekt
Michal Sedláček. Jedná se o lidi, kteří jak veřejnou tak městskou
hromadnou dopravu používají pouze výjimečně.
starší příslušníci inteligence včetně lékařů i jiných skupin inteligence - výuka různým způsobem přenesená z výuky na fakultě architektury a mediální kampaň vedená Magistrátem města Brna. Též většinou využívají pouze vlastní, nebo služební vozidlo.
podnikatelé a vyšší příjmové skupiny, většinou lidé, kteří se kamkoliv a zejména do Prahy dopravují pouze svým, nebo služebním vozidlem a kteří železnici i městskou hromadnou dopravu používají pouze výjimečně, nebo snad ještě nepoužili vůbec. Podporu stěhování zdůvodňují t.zv. dopravní nedostupností stávajícího nádraží s tím, že u nádraží jsou pouze tři parkovací místa. Velká většina z nich by stejně do Prahy jela vlastním vozidlem i kdyby nádraží bylo t.zv. dopravně dostupné a mohli u nádraží zaparkovat.
někteří běžní obyvatelé města, kteří
vůbec vlakem necestují, kteří podlehli rozsáhlé mediální kampani a
při tom nechápou o co vůbec běží,
Zastánci ponechání nádraží v centru
pochází z následujících skupin obyvatelstva
občané, dojíždějící do Brna za prací i za zábavou vlakem včetně dojíždějících studentů.
občané nižších příjmových skupin, kteří používají vlak k výjezdům do přírody a za sportem
běžní pracovníci, kteří využívají vlak k pracovním cestám.
architekti, inženýři i dopravní specialisté, kteří se s kauzou stěhování nádraží seznámili podrobněji a poznali záludnosti celé stěhovací kauzy.
odborníci a specialisté, někdy i ve vysokých pracovních postaveních, kteří byli do brněnských dopravních projektů přímo zapojeni, poznali problémy spojené se stěhováním nádraží, ale nesměli, respektive i dnes (2018) nesmí svůj názor z důvodu loajality vyslovit. Jejich vyjádření vždy bylo: "To víš, mám ženu a děti".